Golfbane: Stengt Driving range: Selvplukk

Baneguide

Hull 1/10

Hull 1/10: Vårt åpningshull er banens vanskeligste par 3 hull. Det kreves et langt og presist utslag for å gi deg selv en mulig birdieputt. Bunkeren plukker opp mesteparten av slagene som går venstre for greenen.

Hull 2/11

Hull 2/11: Et kort og enkelt par 3 hull som krever riktig køllevalg fra utslaget. Bunkeren kort om green er eneste hinder og utfordring du trenger å tenke på når du spiller hullet. Et lite tips er å notere seg flaggplasseringen på hull 5/14 når du slår ut her.

Hull 3/12

Hull 3/12: Banens første par fire hull som krever et utslag på minst 170 meter for å ha fri sikt til green på andre slaget. Innspillet trengs ett presist jernslag til en liten green som er beskyttet bunker til høyre og bak green.

Hull 4/13

Hull 4/13 På hull 4 er en av våre to signaturhull ved Glomma. Her er det bunkere på begge sider av green som vil plukke opp slag som ikke lander på greenen. Flaggplasseringen er viktig i forhold til køllevalg på dette hullet. Ofte kan det komme mer motvind fra «tårnet» enn det du tror. Ta gjerne en titt på flaggplasseringen på hull 6/15 når du går av greenen her.

Hull 5/14

Hull 5/14: Her kreves det igjen et lang og presist utslag som gir deg fri sikt til green på innspillet. Avstanden til treet som står plassert i fairway er ca. 175 meter midten av teeboksen. Fra treet og til senter green er det omtrent 10 høydemeter. Innspillet til green krever igjen et presist innspill mellom trærne som beskytter greenen på begge sider. Greenen er en lang og smal med to platåer. Igjen er flaggplasseringen også viktig i forhold til køllevalg.

Hull 6/15

Hull 6/15: Vårt andre signaturhull som speiler utover Glomma. Landingsområdet på green er noe blindt, men du har fri sikt over hvor flagget står på greenen. Venstre om greenen er det vannhinder og høyre om green vokter bunkeren og vannkanten. Fra utslag til grenn er det et fall på omtrent 18 meter. Et lite tips er å notere seg flaggplasseringen på hull 8/17 når du har puttet.

Hull 7/16

Hull 7/16: Banens lengste hull spilles langs Glomma på høyre side. Det kreves et langt og presist utslag for å kunne nå greenen enkelt på to slag. Green er godt beskyttet av vannhinder og bunker til høyre om green. Skogen til venstre gjør at du trenger et presist innspill for å putte for birdie.

Hull 8/17

Hull 8/17: For de langt slående er dette et hull det er mulig å nå greenen på utslaget. Den letteste måten å spille hullet på er å ha et fullt slag inntil green ettersom alt heller fra deg mot bunkeren i bakkant. Lander innspillet kort og til høyre for green vil stor andel av ballen sprette fremover og ned mot green. Et lite tips er å notere seg flaggplasseringen på hull 9/18 når du slår ut her.

Hull 9/18

Hull 9/18: Igjen kreves det et langt og presist utslag for å nå den enkleste veien inntil green. Enten så spiller man seg kort eller forbi det store bjørketreet som blokkerer innspillet til greenen. Atter en gang så er platå greenen beskyttet at bunker i fremkant og bakkant. Et nøyaktig innspill kreves for å avslutte runden med en kort birdieputt.