Golfbane: Stengt Driving range: Selvplukk

Sikkerhet og etikette

Borregaard Golfklubb spiller på en av Norges mest ærverdige golfbaner, etablert i 1927.

Klubbens visjon er «Til glede for alle!»

For å etterleve visjonen oppfordrer vi alle til å rette seg etter gitte normer og regler vedrørende sikkerhet og etikette. Klubben ønsker at både medlemmer, gjestespillere og samarbeidspartnere skal oppleve glede ved golf på Borregaard Golfklubb.

•  Sikkerhet
    • Rop «Fore!» med det samme du ser ballen har retning mot personer eller et uoversiktlig område.
    • Spill aldri mot green når flagget er fjernet.
    • Forsikre deg om at ingen står i nærheten når du prøvesvinger.
    • Spill over nettet på rangen er forbudt.
    • Brudd på sikkerhetsregler kan medføre sanksjoner.
  • Flyt i spillet
    • Spilleren med laveste hcp har ansvaret for flyten i spillet.
    • Spill skal registreres i Golfbox og oppmøte registreres i Proshop.
    • Spill «ready golf»!
    • Plasser bag/tralle synlig og mellom green og neste hull, noter score på neste utslag.
    • Slipp gjennom raskere grupper.
    • Vær klar når det er din tur.
    • Hjelp medspillere med å se etter utslag og med å lete etter baller. Begrens letetiden.
    • Plukk opp ballen når du ikke har mulighet for poeng.
    • Slå sammen mindre grupper eller inkluder enkeltspillere i gruppen.
    • Slå i de korteste puttene, ikke marker og vent.
  • Bane
    • Greengaffel skal benyttes. Ingen greengaffel intet spill. Fiks gjerne et ekstra nedslagsmerke.
    • Legg tilbake oppslått torv.
    • Bruk frøblanding ved utslagssteder.
    • Rak bunkeren grundig og legg raken i bunkeren, med retning hullet.
    • Unngå prøveslag som slår opp torv på tees og fairways, dette vil redusere slitasjen.
    • Kast ødelagte pegger i søplebøtta.
    • Alle typer golfsko er akseptert. Golfsko uten spikes legger igjen mindre merker.
    • Golfbil kjøres i rough der det er mulig. Unngå våte områder.
    • Unngå ferdsel mellom bunker og green. Sårbart område.
  • Etikette
    • Respekter dine medspillere, vent med prøvesvingen, ikke prat eller visk, pass på at skyggen din ikke er i puttelinjen, vis hensyn til andre flighter, ikke tråkk i noens puttelinje.
    • Vis hensyn og forståelse til nye spillere.
    • Klubben ønsker ingen streng kleskode. Samtidig ønsker vi at golfen og klubbens historie vises respekt. Det er opp til den enkelte spiller hvordan man kler seg.
    • Vær den spilleren mange ønsker å spille med og vis sømmelig oppførsel.
  • Tilbakemeldinger
    • Adresser negativitet eller konflikt rett og gjerne med forslag til løsning.
    • Tilbakemeldinger skal være skriftlige. Leveres i forslagskassen.
    • Alle medlemmer er ambassadører for klubben. Enhver kan velge om de skal være en positiv eller negativ ambassadør.

Klubben ønsker deg en fabelaktig dag på golfbanen!