Golfbane: Stengt Driving range: Selvplukk

Juniorgolf

INFORMASJON OM JUNIORGOLF:

I flere år har vårt fokus vært å legge til rette for våre juniorer slik at de skal ha mulighet til å trene og spille golf. Gjennom klubbens nye Virksomhetsplan 2024-2027 er juniorsatsing et viktig område som skal prioriteres og det er også i tråd med NGF’s ønsker.  Vi ønsker derfor å legge til rette for flere ulike treningsmuligheter, der man som nybegynnere kan låne golfkøller når man kommer på golfbanen og der vi setter av treningstider og starttider slik at juniorene kan spille på banen.

Det ble på det ekstraordinære årsmøtet i oktober besluttet at Borregaard GK, sammen med Skjeberg GK, skulle gjøre det enda enklere for juniorer å kunne trene og spille golf. Dette innebærer at vi setter ned medlemsavgifter for juniorgruppene, og tar bort treningsavgiften for de som er i aktiv trening.

Pris for barn 0-12år: kr 200 og juniorer 13-19år: kr 1.000kr.

Norges Golfforbund sammen med andre idretter i Norge presiserer at for å være dekket av ulykkesforsikring så må du være medlem i en klubb og ha betalt medlemskap.

Vi har derfor besluttet at alle juniorer som er i trening, må være medlem av Borregaard Golfklubb. Dette gjelder alle grupper med juniortrening.

Planene for 2024 sesongen ser derfor slik ut:

• Alle juniorer skal få mulighet til å delta på treninger i en eller annen gruppe hvis de ønsker det.
  • Alle juniorer får spille gratis golf på Borregaard GK og på Skjeberg GK
  • Det vil være treninger og turneringer sammen med Skjeberg GKs juniorer på både BoGK og SkGK for noen grupper. (Vi skal arrangere 1 juniorturnering på BoGK og 1 på SkGK hver måned i mai, juni, aug og sept. for alle grupper)

Mai:

• BoGK Junior Open 1: 9. Mai
  • SkGK Junior turnering: 14. Mai

Juni:

• BoGK Junior Open 2: 6. Juni
  • SkGK Junior turnering: 18. Juni

August:

• BoGK Junior Open 3: 15. August
  • SkGK Junior turnering: 27. August

September:

• BoGK Junior Open 3: 5. Sept.
  • SkGK Junior turnering: 17. Sept.
  • Du kan melde deg på turneringer her:
    • Borregaard Golfklubbs turneringer:  https://www.golfbox.no/portal/golf_info/gbtourframe.asp?selected={CC74A204-A100-4547-9A48-63BF5E02C2D2}&language=1044&#/customer/96/schedule
    • Skjeberg Golfklubbs turneringer: https://www.skjeberggk.no/start/aktuelt/turneringer

• Alle juniorer som ønsker å spille juniorturneringer i regi av NGF (Narvesen og/eller Srixon Tour) får støtte fra klubben til å dekke startavgiften.

Ved å ha dette tilbudet for alle juniorer håper vi at det gjør det enklere for flere å være i trening og at flere blir komfortable og ønsker å delta på turneringer.

Hans Petter Jenseg vil ha ansvar for juniorkomiteen. Vi ønsker å ha flere i den komiteen hvis det er noen foreldre som ønsker å bidra.

Cecilie Lundgreen vil ha hovedansvaret for treningene, og Hans Petter Jenseg vil til tider hjelpe til med treningene også.

Har dere spørsmål, vennligst kontakt Cecilie på 69121500 eller på 93457500.

Vi gleder oss til en spennende golfsesong med mange juniorer.

Junirotreninger:

Slik vil treningstidene se ut fram til sommerferien 2024:

Dager og tider kommer snart.

Treningsavgifter Borregaard Golfklubb 2024:

Det er ingen treningsavgift for å være med på trening

Kontakt Cecilie på 69121500 eller på 93457500 eller Juniorkomiteleder Hans Petter Jenseg på 48068854 for mer informasjon